To netter i London

To netter og nesten tre hele dager. Det er mye man kan rekke når man velger første fly ut og siste fly hjem.

Søndagen ankom vi hotellet i Paddington tidlig på formiddagen og satte igjen bagasjen vår der. Etter en rask lunsj begynte vi vandringen vår langs Regent’s Canal, som du kan lese mer om her.

Mandagen var satt av til shopping, og vi startet dagen på Picadilly og Europas største bokhandel Waterstones. Her var det bøker i mange etasjer, og alt var ryddig og innbydende. Det var lett å finne fristende bøker og betjeningen var veldig hjelpsom.

Vi gikk så oppover Regent Street og tok lunsjen på Starbucks, da vi ble overrasket av et lite regnskyll. På vegen opp mot Oxford Street var vi innom både Apple Store og Hamley’s, som var det store målet. Vi svingte til venstre inn Oxford Street og var bl.a. innom Disney Store og Primark ved Marble Arch. Hvem visste at klær kunne være så billige på selveste Oxford Street?

På kvelden spiste vi middag i Notting Hill, på en helt fantastisk italiensk restaurant med navn Portobello. Det var egentlig helt fullt, men de ordnet et bord til oss bakerst i restauranten. Maten var nydelig og servicen utrolig bra. Jeg spiste den beste pastaen med sjømat jeg noen gang har smakt. Ja, den var faktisk bedre enn den jeg spiste i St. Tropez i 2018. Hvis du er i Notting Hill, så anbefaler jeg virkelig et måltid på denne restauranten.

Tirsdagen skulle vi hjem, men siden flyet ikke gikk før på kvelden, så rakk vi både handling på Harrod’s og en tur gjennom Hyde Park og Kensington Gardens. På Harrod’s var jeg spent på om det var mulig å få kjøpt julepynt, selv om det var midt i sommereferien. De hadde naturligvis ingen juleutstilling i juli, men de hadde faktisk litt julepynt i gaveavdelingen sin, viste det seg. Så jeg fikk kjøpt meg en ny julekule til juletreet denne gangen, også.

Vi kjøpte med oss lunsj fra Harrod’s og spiste den i parken, under et stort tre. Og vi rakk til og med en is i Italian Gardens før vi gikk tilbake til hotellet for å hente bagasjen vår.

Takk for nå, London. Vi gleder oss allerede til neste gang!